Löydä jälleenmyyjä tai asentaja
Yksityisasiakkaat Ammattilaiset

Saavutettavuusseloste

Voimassa alkaen: 28 kesäkuuta 2025
Viimeisin päivitys: 28. kesäkuuta 2025

1. Johdanto ja yleisiä tietoja palveluntarjoajasta

Tätä saavutettavuuslausumaa sovelletaan seuraaviin Viessmann Holding International GmbH:n verkkosivustoihin ja niihin liittyviin selainpohjaisiin mobiilisovelluksiin (verkkosovellukset), joiden kautta kuluttajille tarjotaan seuraavia palveluja sähköisessä kaupankäynnissä: (jäljempänä "digitaalinen palvelu"):

  • Viessmannin tuotetietosivut osoitteessa URL: www.viessmann.fi; tarjoaa tietoa Viessmannin tuote- ja palvelumaailmasta.
  • Viessmannin tarjoussivut URL-osoitteessa: tarjouspyynto.viessmann.fi; ovat kampanjoihin liittyviä verkkosivuja, joilla on mahdollista pyytää tarjousta Viessmannin asiantuntijakumppanilta lomakkeella ja antaa suostumus esitteiden ja muun markkinointimateriaalin vastaanottamiseen.

Palveluntarjoaja:

Viessmann Oy
Äyritie 8 A
01510 Vantaa
Puh: 010 328 2550
Sähköposti: info@viessmann.fi

Lisätietoa kuluttajille löytyy esimerkiksi edellä linkitetyn URL-osoitteen palvelutarjonnasta ja yleisistä käyttöehdoista.

2. Palvelun yleinen kuvaus

Kohdassa 1 mainitun digitaalisen palvelun avulla voitte

  • pyytää tarjousta lomakkeella. Sen laatii sinulle yksi Viessmann-asentajakumppaneistamme, joka voi tarjota tarpeisiisi sopivia palveluja. Tämän prosessin aikana sinua pyydetään vastaamaan erilaisiin kysymyksiin kyselyn tyypistä riippuen, esimerkiksi nykyisestä lämmitysjärjestelmästäsi ja suunnitellusta hankkeestasi. Tämän jälkeen saat meiltä sähköpostiviestin, jossa vahvistamme tietosi ja annamme tietoa prosessin seuraavista vaiheista.
  • käyttää tuotekonfiguraattoria määrittääksesi ehdotuksen Viessmann-tuotteesta tai -järjestelmästä monivaiheisessa, lomakepohjaisessa kysymysprosessissa ja pyytääksesi lyhyttä konsultaatiota ja ohjausta asentajakumppanillemme lomakkeen avulla. Pyydämme lomakkeessa ilmoittamaan osoitteenne, jotta voimme valita oikean alueellanne toimivan Viessmann-asentajakumppanin tarpeitanne ja konsultointia varten.

3. Oikeusperusta / lakisääteiset vaatimukset

Tämä julistus perustuu "Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin (EU) 2019/882, annettu 17. huhtikuuta 2019, tuotteiden ja palvelujen esteettömyysvaatimuksista" (jäljempänä "eurooppalainen esteettömyyslaki" tai "EAA") sekä kansalliseen "Lakiin digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019)" (jäljempänä yhdessä "digipalvelulaki").

Oikeudelliset vaatimukset johtuvat saavutettavuuslainsäädännöstä, erityisesti Euroopan laajuisen toimintasopimuksen 4 ja 13 artiklasta ja sen liitteistä I ja V sekä vastaavista kansallisista täytäntöönpanolaeista. Tämä tarkoittaa, että:

  1. tietojen antamisen palvelun toiminnasta ja silloin, kun palvelun tarjoamisessa käytetään tuotteita - tietojen antamisen niiden yhteydestä näihin tuotteisiin sekä niiden esteettömyysominaisuuksista ja yhteentoimivuudesta apuvälineiden ja -laitteiden kanssa, on täytettävä seuraavat vaatimukset:
    • tiedot annetaan useamman kuin yhden aistikanavan kautta ja esitetään ymmärrettävällä ja hahmotettavalla tavalla,
    • tietosisältö esitetään tekstimuodoissa, joita voidaan käyttää vaihtoehtoisten apuvälinemuotojen tuottamiseen, jotta käyttäjät voivat esittää ne eri tavoin ja useamman kuin yhden aistikanavan kautta,
    • tiedot esitetään sopivan kokoisilla ja muotoisilla kirjasimilla, joissa otetaan huomioon ennakoitavissa olevat käyttöolosuhteet ja joissa käytetään riittävää kontrastia sekä säädettävissä olevia kirjain-, rivi- ja kappalevälejä,
    • sisällölle tarjotaan vaihtoehtoinen esitystapa, jos mukana on muita kuin tekstisisältöä sisältäviä elementtejä, ja
    • palvelun tarjoamisessa tarvittavat sähköiset tiedot tarjotaan johdonmukaisella ja riittävällä tavalla siten, että ne ovat havaittavissa, käyttökelpoisia, ymmärrettäviä ja luotettavia.
  2. Verkkosivustot, mukaan lukien niihin liittyvät verkkosovellukset, ja mobiililaitteisiin perustuvat palvelut, mukaan lukien mobiilisovellukset, on saatettava saataville johdonmukaisella ja riittävällä tavalla tekemällä ne havaittaviksi, käytettäviksi, ymmärrettäviksi ja luotettaviksi;
  3. tukipalvelujen (neuvontapisteet, puhelinpalvelut, tekninen tuki, välityspalvelut ja koulutuspalvelut) on mahdollisuuksien mukaan annettava tietoa palvelun saavutettavuudesta ja yhteensopivuudesta apuvälineteknologioiden kanssa saavutettavissa olevilla viestintämuodoilla;
  4. myytävien tuotteiden ja palvelujen saavutettavuutta koskevat tiedot on annettava, kun vastuullinen talouden toimija antaa nämä tiedot;
  5. tunnistamiseen, turvallisuuteen ja maksamiseen liittyvien toimintojen saavutettavuus on varmistettava, kun ne toimitetaan osana palvelua tuotteen sijasta, tekemällä ne havaittaviksi, toimiviksi, ymmärrettäviksi ja kestäviksi;
  6. tunnistusmenetelmien, sähköisten allekirjoitusten ja maksupalvelujen on oltava helposti havaittavia, toimivia, ymmärrettäviä ja luotettavia.

4. Lainsäädännön vaatimusten noudattamisen tilanne

Tekniset vaatimukset, joiden mukaan tarjouksen on oltava esteetön EAA:n ja digipalvelulain tarkoitetulla tavalla, perustuvat verkkosisällön saavutettavuusohjeiden (WCAG) version 2.2 eritelmiin. Olemme suunnitelleet digitaalisen palvelumme seuraavasti varmistaaksemme, että se on kaikkien saatavilla:

Digitaalisen tarjontamme sisältöön voi päästä käsiksi eri toimintatapojen kautta, mikä varmistaa, että tuotteitamme ja palveluitamme voivat käyttää myös käyttäjät, joilla on fyysisiä, sensorisia tai kognitiivisia rajoitteita. Toteuttamiamme toimintatapoja ovat mm:

  • Useita aistikanavia: Tarjoamme tekstivaihtoehtoja visuaaliselle sisällölle.
  • Useita vuorovaikutusvaihtoehtoja: Verkkosivustoamme voi käyttää myös ilman hienomotoriikkaa.
  • Ärsykkeiltä suojautuminen/kontrastien käyttö: Sivustollamme ei käytetä monimutkaisia vuorovaikutustehosteita.
  • Sisältömme yksinkertainen esitystapa: Käytämme mahdollisuuksien mukaan helppotajuisia tekstejä kuvaamaan tuotteitamme ja palveluitamme. Tekniset termit selitetään käytännöllisesti ja ymmärrettävästi asiaankuuluvissa kohdissa, jotta myös käyttäjät, joilla ei ole erityisiä ennakkotietoja, voivat ymmärtää esitetyt asiayhteydet.

Emme käytä näillä verkkosivustoilla tunnistus-, todennus-, turva- tai maksutoimintoja.

Pyrimme jatkuvasti tunnistamaan ja poistamaan mahdolliset esteet.

5. Palaute ja yhteydenotto

Jos huomaat esteitä digitaalisissa palveluissamme tai tarvitset tukea, ota meihin yhteyttä osoitteeseen:

Viessmann Oy
Äyritie 8 A
01510 Vantaa
Sähköposti: accessibility@viessmann-climatesolutions.com

6. Markkinavalvontaviranomainen

Tiedustelut voi lähettää Traficom:ille, joka on saavutettavuusvaatimusten toteutumista valvova viranomainen Suomessa, seuraavilla yhteystiedoilla:

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
saavutettavuus(at)traficom.fi
puhelinnumero vaihde: 029 534 5000

Etsitkö tietoa tuotteistamme?

Kirjaudu ViBooks-tietokantaan ja saat käsiisi kaikki Viessmann-tuotteiden tietolehdet, käyttö- ja asennusohjeet.

ViBooks-käyttöohjeet